9 Ağustos 2016 Salı

Kabak Lazanya


Dün instagram hesabımda paylaştığım Kabak Lasagne (ona bu ismi verdim) nasıl yapılır sorusunun cevabı şöyle:) 

3 adet kabak
Dil peynir, Örgü peynir, Tel Peynir :) ya da kaşar peynir
Parmesan
1 yumurta
1/2 yemek kaşığı yağ
1 kaşık yoğurt
Kabak Çekirdeği İçi 
Fesleğen

Kabakları doğrama aparatımla incecik dilimler halinde doğradım. Bunları fırına koyacağım kaba dizdim bir güzel:) Diğer tarafta 125 gr kadar kaşar peyniri ve parmesan peyniri ayrı ayrı rendeledim. Parmesanı üzerine koyacağım için karıştırmadım. Kaşar peynir kabını içine 1 yumurta ve 1 yemek kaşığı yogurdu ekleyip karıştırdım. Karabiber, acı biber, tuz zenginleştirmesi sizin damağınıza göre şekillendirin. ben ekledim peynir harcına. Ayrıca kabakların üzerine de azıcık karabiber serpiştirdim.
İlk kabak katının üzerine kaşar harcını boca ettim ve diğer ince dilimleri tüm peynirin üzerine dizdim. Hatta biraz oyunlar oynayarak şekil verdim kabaklara. Sonra 200 derecede ısıtılmış olan fırınıma attım kabakları. Pişip renginin değiştiğini görünce çıkarıp parmesan rendesini tüm kabın yüzeyini kapyalacak şekilde ekledim. Üzreine kabak çekirdeği içlerinden serpiştirdim. Fırını kapattım ve o sıcaklıkla birlikte parmesanın erimesine izin verdim. Önceden koysam yanardı. Ve en son fesleğenelerden 4-5 yaprak alıp dilimleyip koydum. 

Not:
Ben evde tel,örgü ve dil peynirleri var diye bunları kullandım. Eriyip güzelleşebilecek her peynir olur. Hatta kabakları da rendeleyip peynir ile tamamen karıştırıp öyle de fırına atabilirsiniz. Size kalmış. Tarif ölçülerim de atmasyon zaten:) Göz kararı harikalar yaratırsınız siz, ben bile yapabiliyorsam:)

Bu aralar #şekersizveglütensiz40gün detoksu yapıyorum. Onunla ilgili de yine instagramdan takip edebilirsiniz beni:P Bu yüzden kabak çekirdeği içi almıştım. Her şeye ekliyorum:) Fesleğen de öyle. Metro'dan aşağıdaki bitki şeklinde satılan fesleğenlerden alın derim:) taze taze her şeye ekliyorum. ahah :)  

Öyleyse afiyet olsun!
Yapınca bana da haber verin nasıl oldu, siz nasıl yaptınız diye, olmaz mı:) 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder