24 Haziran 2017 Cumartesi

Bir Yoga Günlüğü II - Gün 0 Glutensiz Şekersiz

Photo: Özgür Göçmen
Kaş
Dün Cesme'ye Tugce'lerin yanina geldim. Gece 2ye geliyordu hoşbeşi tamamlayip yatmaya koyuldugumuzda. Yeniay olduğu için yoga yapmıyoruz biz shadow yogacılar. Gelgelelim(!) gözlerimi tam 6da actim, niyet ettiğim üzere. Yine benim ayilmam icin gecmesi gereken yarim saatlik sure sonunda kalktim. Defne hocamin dunku yazim uzerine Murat Gulsoy'un odevlerini tamamlayip, 28gunyoga blogunda paylasmam onerisi benim icin iyi bir hedef oldu. Hocam yakti isigi bana! 

Sabah herkes uykuda. Oturdum notebookumun basina. İkinci odev icin 45dk kadar karaladim biraz. Draft. Kafamda donuyor hala bir seyler. 

Ben notebookun basinda calisirkenTugce bir ara uyanip "Napiyon?" deyip yatti. :) Ben de bir sure sonra "eh bugun bu kadar cikiyor" diyip yollandim tekrar yataga.

Taa ki mutfakta Nalan Teyze ile Asli kahvaltinin hazirliklarina kadar. İkinci ayilma suremi atlatinca ne gordum dersiniz! Pişi! 

Nalan Teyze kafamdan gecenleri okumus gibi: "Bugun diet falan yok, pisi yaptim! Bugun yemek serbest, yarin napiyorsaniz yapin!"

Benim zihin pazarikta, zaten dun gece Cesme yolunda baslamisti daha. "Of yazdim simdi ama keske daha cok yeseydim bu yeaklilardan!" Gece  benzinciden kayisi ve ceviz aldim. Zaten gec saatte artik bir sey yemeyeyim dedim ama midem kazinirsa diye hazirlik sart. Aksam yemegini yazi yazarken atladim cunku İzmir'de. 4-5 kayisi attim agzima. Cevizi de 6-7 yarimi asmamam lazim. Dizlerim citir citir oluyor. Biraz abarttim ve sabah merdivenlerde inip cikarken bile duyuluyordu sesi. Olsun bugun dengelerim. 

Pişiler deli gibi goz kirpiyor. "Ya Gun 0 aslinda, yarin mi baslasa bu detox? Bir daha nerde bulcam bu pişiyi?" Masaya oturduk Nalan'in yaptigi receller. Dahasi yemem icin israrlar! Bir yemin ettim ki donemem! Yemedim. 

Nedir bu gluten?

Gluten bugday, arpa, cavdar ve (capraz kirlenmeden dolayi) yulafta bulunan bir protein. Dolayisi ile tum bu tahilli urunler gluten iceriyor. 

Nedir bana etkisi?

Bagirsaklarda enflomasyona (doku hasari) neden olarak siskinlik, sindirim sorunlarina neden olabiliyor. Ben yemedigim zamanlarda uzun surede ve yavas yavas acikiyorum. Enerjim de yuksek ya da stabil oluyor haliyle. Aksine glutenli beslendigim zamanlarda, zaten midem kazinarak uyaniyorum. Cok hizli ve cok sefer acikiyorum gun icinde. Karnim cok sisiyor bir de:/ Surekli gurul gurul hali de cabasi. Araliksiz bira iciyormusum gibi dolasiyorum etrafta. Glutensiz zamanlarin hafiflik hissiyatindan eser yok:(

Seker de benim surekli cişe gitmeme sevep oluyor. Yine ayni sekilde asiri acikma, hizli enerji dususunu takiben cok yeme istegi.

Ben colyak hastasi degilim. Gecen sene Defne Hocamin basladigi #sekersizglutensiz40gun detox harekatina dahil olarak basladim. Dun de yazdigim gibi hic de yapilabilir gelmiyordu bana. Cunku hamur ve tatli uzerineydi benim butun beslenme seklim. Makarna, kahvaltilarda sayisiz ekmek, uzerine surulen fistik ezmesi, recel kombolari, cikolatalar, disarlarda yenen tatlilar! Bir tek cayi ve kahveyi sekersiz icerdim. 

Bir niyetle basladim. Hazirlikli olunca sandigim kadar zor olmuyormus glutensiz ve sekersiz beslenmek. 
Tatli isteyince yiyebilecegin meyveler yakininda bulunmali. Abartmamak sartiyla tabi. Meyve de pek sekerli zira. İs yerine, disariya giderken yaninda goturmek lazim gerekiyorsa. Evet buna bir mesai harcamak gerekiyor. Alisveris icin en basta kafa yormak lazim zaten. Beni zaten en cok korkutan "Ee bunlari yemeyeceksek ne yiyecegiz?" olmustu.

Sabah kahvaltilarinda zeytin, peynir, meyve, tahil, kuru meyve, domates, salatalik, yesillik.. secenek bol!

Oglen ve aksamlarda et, balik, sebze seceneklerinin hepsi. Maş fasulyesi, kara bugday, kinoa, meksika fasulyesi, avocado, keten tohumu, chia, mercimek benim alisveris sepetimde oldu hep. Benim gibi yemek yapmaya usenen biri icin haslamasi, yemesi kolay seyler hem. Mantar, kabak, yogurt vs o an evde ne varsa artik yapip yiyordum. Patates ve pilav da serbest. Yine abartmamak onemli tabii.

İlk basta glutensiz ve sekersiz kalirken marketlerde satilan yapay glutensiz ekmek, makarna ya da sekersiz cikolatalardan almadim hic. Cunku fikren bu besinleri yememek, o aliskanligi kirmak asil mesele. 

Bir yila yaklasiyor artik benim glutenden ve sekerden uzak durma maceram. Ara ara salsam da, izin versem de kendime genelde uymaya calisiyorum. Ama soyle bir durum var, gluten ve sekerde azaltmak diye bir sey yok. Defne hocamin deyisiyle bir seyi 99% yapmak ile 100% yapmak arasinda cok fark var. Gluten vucuda bir kere girdiginde bende etkisinin gecmesi 2-3 ya da 3-4 gun oluyor miktarina gore. Bunu yoga sayesinde iyice hassaslasan, vucudunu tanimaya, takibe baslayan bunyem sayesinde rahatlikla soyleyebiliyorum. (Glutensiz udiyanalar ile glutenli zamanlar elbette bir degil:) bagirsaklarin performansindan oturu. ) 

Seker de oyle, azaltmak degil tamamen birakmak en ise yararlisi. Azar azar caydan, kahveden almayip baska yerlerden vucuda girmesi bir uyusukluk hali gibi dusunun. Tamamen birakip, bir sure boyle beslenince, sonradan yedigin hic bir seyin tadi ayni olmuyor zaten. Her sey cok ama cok tatli geliyor. Canin zaten kolay kolay istemiyor. Bir bulanti hali. En favori cikolatalarim bile degisti cunku cok yapay sekerliymis meger onlar. 

Bunu da ara ara plajda yazarak tamamladim. Biraz asosyl gorunuyor olabilir:) Yani Gun 0da beslenme, yazi, blog her sey tamam. Yarina kuruyorum ben yine saati 5:30a. 6da yogada bulusmak uzere sangha💙

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Take The Fake Cake